Klachten

Een klacht is ook een advies.

Niet tevreden over onze zorg of begeleiding ?

We streven er naar dat u zich op uw gemak en thuis voelt bij TVN Zorgt en dat u positief bent over onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u als cliënt, familie of belanghebbende niet tevreden bent over de zorg, dienstverlening of over de manier waarop u bent bejegend. Klagen heeft bij veel mensen een negatieve klank. Dat is jammer, want klachten kunnen bijdragen aan het verbeteren van de situatie, voor u en voor ons. Een klacht zien wij bij TVN Zorgt dan ook liever als een advies om de kwaliteit van zorg te verbeteren.

Start het gesprek over uw klachten.

Wanneer u ontevreden bent en hierover een klacht wilt uiten, bespreekt u dit dan eerst met de betreffende persoon zelf. Een andere optie is om contact op te nemen met de zorgcoördinator. Een gesprek kan vaak al veel oplossen.

Klachtenfunctionaris

Het kan echter gebeuren dat het niet lukt om tot een oplossing te komen of dat u de klacht niet met de betrokkene wilt bespreken. U kunt zich dan richten tot onze klachtenfunctionaris:

Rita van Hulst
024 – 354 06 08
r.vanhulst@tvnzorgt.nl

Klachten voorleggen aan geschillencommissie

Mocht u vinden dat TVN Zorgt uw klacht niet naar uw tevredenheid op heeft gelost, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. TVN Zorgt is aangesloten bij de geschillencommissie Stichting Zorggeschil. U kunt het reglement van de geschillencommissie opvragen via het kantoor. 

Ook kunt u het volledige klachtenreglement hier downloaden:

Klachtenreglement-TVN-Zorgt

 

Klachtenjaarverslag 2019

In 2019 heeft TVN Zorgt twee klachten ontvangen van cliënten. Deze klachten hadden betrekking op ambulante begeleiding (Wmo) en gingen over:

  • Het niet nakomen van afspraken door begeleider
  • Het onterecht ontvangen van eigen bijdrage van het CAK

Beiden klachten zijn snel opgepakt met cliënt en de zorgverlener op wie de klacht betrekking had en zijn naar tevredenheid van de melders afgehandeld. Naar aanleiding van de klachten zijn interne procedures aangepast.

Er zijn geen klachten gemeld bij de geschillencommissie.

Een vrouw met paraplu als metafoor voor klachten over TVN Zorgt

Contactformulier

Heb je vragen? Een opmerking? Een tip?
Wil je meer informatie over de organisatie van TVN Zorgt?

Vul je gegevens in en wij behandelen je mail in vertrouwen en zo snel mogelijk.

CONTACTFORMULIER

Voor vragen en opmerkingen:

Niet goed te lezen? Verander woord. captcha txt